Jak postupovat při tvorbě mobilní aplikace pro váš byznys

Máte vlastní firmu, nebo pro nějakou zajímavou pracujete, a chcete si pořídit vlastní mobilní aplikaci? Pak je před vámi hned několik fází její tvorby, z nichž některé je dobré skutečně pečlivě promyslet.

Zaměření aplikace

První otázkou, kterou budete muset vyřešit, je plánovaná podoba mobilní aplikace. Půjde o e-shop, informativní aplikaci, hru, aplikaci pro komunikaci, nebo něco jiného? V tom je potřeba si udělat jasno jako první – samozřejmě s ohledem na to, co od aplikace očekáváte. Z toho důvodu je vhodné mít předem připravený business plán a také si ujasnit, jakou přidanou hodnotu bude aplikace mít.

Interní versus externí tvorba

Pokud máte dostatečně schopné členy týmu, můžete aplikaci vytvořit i svépomocí. V opačném případě je nevyhnutelné obrátit se na specializovanou firmu. Tu můžete přitom využít i pro poradenské účely nebo částečnou výpomoc a zvolit tak určitý kompromis.

Technologie

Jednou z dalších otázek, které budete muset také zodpovědět, bude volba programovacího jazyka, front-end a back-end, tedy prezentační a aplikační vrstvy konkrétní aplikace, ale i mnohé další technické otázky. S volbou ideálního řešení vám ale samozřejmě pomohou odborníci, od kterých si především vždy nechte představit veškeré možnosti, jejich výhody i nevýhody.

Design

Jakkoliv to zní možná povrchně, důležitý bude i design aplikace, originalita vizuálu a celkově ladění jednotlivých prvků i celého designu aplikace. Svou roli může hrát i zajímavost loga, barvy nebo motiv. Důležité je ale i rozmístění jednotlivých prvků, které může ovlivnit uživatelskou přívětivost aplikace.

Obsah

A samozřejmě se neobejdete bez kvalitního obsahu, který by měl odpovídat cílové skupině. Texty musí být nutně gramaticky správné a rozhodně srozumitelné. Nebojte se proto oslovit odborníky a dejte si záležet na kontrole – čím více jí bude, tím lépe.