Češi jsou při nakupování stále ostražití a opatrní. Kde nakupovat, abychom mohli být klidnější?

Češi se zkrátka nenechají převést, a to nikdy. V obchodech bývají abnormálně ostražití, Nechtěj zaplatit navíc ani korunu, snaží se o to, aby se v obchodech vše účtovalo správně. Lidé zkrátka žijí od výplaty k výplatě, nic se nezměnilo, ani když se zvedly platy, a to citelně. Podle aktuálních průzkumů lze říct, že Češi jsou při nakupování více ostražití než jindy. Většinou procházíme účtenky hned po nákupu a když nějaká cena nesedí, hned si jdeme pro odpověď na informace. Je to samozřejmě dobře, mnohdy i cenový rozdíl několika mála korun dokáže přivést zákazníka k výtečným slevám. Problém mají ti, kteří se bojí ozvat. Ovšem ti se to musí naučit sami.

Problém se špatným markováním je velice častý. Většinou se stává, že je nám namarkována vyšší cena, než jaká je cena na regálu u prodávaného zboží. Jenže mnohdy je chyba na naší straně, že jsme si něco špatně přečetli. Na informacích jsou však shovívaví a vždy nám vše vysvětlí a případně opraví.

Když se náhodou stane chyba na straně prodavačů, je to také možné rychle vyřešit. Nebo můžete nakupovat v obchodech, kde tak ostražití být nemusíte. Nedávný průzkum totiž zjistil i několik obchodů, kterým se stává minimálně, že něco namarkují špatně.

COOP je na tom nejlépe

Z průzkumů vyplývá, že až 71 procent si kontroluje po nákupu svou účtenku. Osm procent si účtenku nekontroluje nikdy, zatímco 21 se na ni podívá jen tak letmo, někdy, když něco nesedí. V prodejnách značky COOP se však lidé naučili být klidnější, jelikož se jedná o prodejny, kde si na markování dávají velký pozor.

Podobně dobře je na tom i Lidl a také Globus, kde jsou lidé se svými účtenkami spokojeni.

Co radí odborníci?

Sice to není možné kontrolovat všude, ale někde to možné je – a sice na pokladnách jde vidět markovaná cena. Můžete si tak během nakupování kontrolovat, jestli všechny ceny byly namarkovány tak, jak měly být.