Virtuální realita jako marketingový tah 

Virtuální realita už dávno není neznámý pojem. V nějaké formě se v ní setkal téměř každý. Jen si to možná občas neuvědomuje. Proč ale tak strmě přibývá firem, které sází na tyto moderní technologie? 

Nový směr 

Virtuální i rozšířená realita patří k dnešní době stejně jako exotická dovolená na Maledivách, mechové obrazy nebo nadměrná spotřeba avokáda. Oproti jiným příkladům ale u reality nejde o trend a chvilkovou záležitost. Od her se totiž dostala do zcela jiné dimenze a šíří osvětu a pomáhá mnoha firmám v propagaci a na poli marketingu. Může se to zdát jako zcela přirozený vývoj, ale na samém začátku, kdy byla virtuální realita jen o počítačových hrách, to nikdo nečekal. 

Z pohodlí gauče 

Služba, kterou využívají firmy nejčastěji, by se dala popsat jako virtuální showroom. Nejde sice o úplně nový pojem, protože módní značka Zara nebo IKEA se v tomto odvětví pohybují už poměrně dlouho a slaví ohromné úspěchy. A další a další projekty se přidávají, aby se přiblížily svým potenciálním zákazníkům a nabídli jim stejný zážitek jako ze skutečné návštěvy. Dnes už není problém vyzkoušet si brýle a většinu oblečení, vytvořit si outfit, “osahat” auto, pohodlně se něm usadit a zhodnotit interiér i pohodlí během jízdy, vybrat si nábytek a instalovat ho do vlastního interiéru, abyste měli jistotu, že je to to pravé. Fyzická přítomnost v showroomu se pomalu ale jistě sune na druhou kolej. 

Něco navíc 

U toho ale výhody ani zdaleka nekončí. Všechny produkty se dají díky virtuální realitě téměř okamžitě modifikovat a upravovat, potíže můžete řešit se zákaznickou podporou a skupinka kolegů může usednout ke stolu a začít pracovat nebo uspořádat meetingy a konference. Fyzicky na dálku a na druhou stranu na dosah. Ušetříte spoustu peněz a času a zároveň nepřipravíte své zaměstnance ani klienty o jedinečné prostředí a atmosféru.