Jak si jako firma vybrat správný veletrh 

Výběr veletrhu, kterého se zúčastníte, je třeba pečlivě zvážit. Koneckonců nemá smysl utrácet za výstavní a veletržní expozice, abyste v den veletrhu zjistili, že váš cílový trh tam není. Co je třeba zvážit?  

Proč chcete vystavovat zrovna na tomto veletrhu  

Ujasněte si nejdůležitější důvody, proč jste se rozhodli vystavovat na veletrhu. Je to dosažení prodeje a setkání s novými zákazníky? Možná se snažíte proniknout na nový trh nebo máte nový výrobek, který chcete otestovat nebo uvést na trh? Možná se chcete dozvědět více o svém oboru a navázat kontakty s dalšími lidmi z vašeho oboru? Pravděpodobně jde o kombinaci více věcí. 

Když budete vědět, jaké jsou vaše cíle, bude to pro vás vodítko a výběr správného veletrhu bude mnohem snazší. Pokud jste již na nějakém veletrhu vystavovali, vyplatí se v této fázi stanovování cílů zopakovat si věci, které jste se naučili z minulých zkušeností. 

Bude na veletrhu vaše cílová skupina?  

Nejprve podrobně poznejte svůj cílový trh – jaké jsou jeho demografické údaje? Chcete-li zjistit, zda veletrh přitahuje vaší cílovou skupinu, podívejte se na webové stránky veletrhu. Nebojte se zavolat organizátorovi veletrhu a zeptat se na potřebné otázky.  

Je výstavní místo k dispozici? 

Po zúžení výběru se podívejte, co je k dispozici na veletrzích, které vás nejvíce zajímají. Výstavní plocha se rychle prodává, zejména na populárních veletrzích. V ideálním případě chcete místo blízko vchodu, u centrálních uliček nebo poblíž občerstvení, kde se shlukuje nejvíce lidí. Pokud jsou jediná volná místa na méně žádaných místech, možná si budete chtít vybrat jiný veletrh nebo si označit včasnou rezervaci na příští rok. Protože pokud budete někde v rohu, vaší výstavní a veletržní expozice si nikdo nevšimne.  

Vejde se tento veletrh do vašeho rozpočtu? 

Při vystavování je důležité mít na paměti rozpočet rozdělený tak, aby zahrnoval reálné částky na všechny prvky. Je třeba si uvědomit, že i když můžete mít skvělé umístění stánku, nezajímavá výstavní a veletržní expozice, bude mít s největší pravděpodobností za následek, že kolem vašeho stánku projde spousta lidí, ale nikdo se u něj nezastaví.  

Několik dalších tipů pro tvorbu rozpočtu 

  1. přemýšlejte dopředu a rezervujte si místo klidně i rok dopředu. 
  1. Neobjednávejte si více místa, než skutečně potřebujete. Velký prostor není vždy lepší 
  1. Poohlédněte se po dodavateli výstavní a veletržní expozice. Oslovte jich několik a zjistěte, kdo vám nabídne nejlepší poměr ceny a kvality. 
  1. Rozhodnout se, zda si stánek nainstalujete a rozeberete sami anbeo budete chtít pomoc od profesionální firmy.  
  1. Nezapomeňte zahrnout doplňky, jako je osvětlení, elektrické body, Wi-Fi, vybavení a voda/odpad. 

Jakmile zvážíte všechny výše uvedené body a vše se vám podaří poskládat, zbývá už jen zajistit si místo.  

Radek Vávra

Radek Vávra

Ing. Radek Vávra - specializuje se na finance, ekonomiku a investování, které jsou jeho koníčkem přes 20 let.