Věrnost se nenosí aneb hypotéka u jiné banky  

V České republice jsou desítky bank. Některé mají stovky tisíc klientů, jiné jen desítky. Jedny mají služby na nejvyšší úrovni, druhé se vyžívají v poplatcích a byrokracii. Někde schází pobočky a jinde lidský přístup. Neplašte a vyberte si tu, která je vašemu srdci nejbližší.  

Od jednoho k druhému 

Většina lidí si bankovní účet založí kolem patnáctého roku věku před nástupem na střední školu jako jeden ze symbolů osamostatnění. A tam, kde zakoření, většinou i zůstávají. Je s podivem, že v dnešní době, kdy není informační bariéra, všude je plno reklam a nabídek, kdy můžeme spoustu věcí ze dne na den změnit, tolik lidí zůstává věrné své domovské bance i v případě, že už její podmínky nejsou pro klienta výhodné, změnila se její politika a oproti konkurenci není v mnoha ohledech fér. Netýká se to zdaleka jen starších ročníků, i mladí lidé kolem třiceti let se hypotékou uvazují tam, kde mají bankovní účet. A platí nesmyslné poplatky. Zůstávají v područí bankovního dinosaura.  

Problém ale není půjčka, kontokorent ani hypotéka. Najdete-li banku, kde vám podmínky vyhovují nebo se vám přizpůsobí na míru, aby pro vás otázka peněz, investic a spoření byla komfortní a příjemná, není důvod váhat. Instituce často kromě žádosti nepotřebují žádnou vaši iniciativu, jen základní údaje a souhlas s převedením celého účtu včetně závazků. Většinou to probíhá bezplatně. Aby ne, když banka získává nového klienta.  

Možnost volby  

Nemá smysl zůstávat někde, kde se necítíte dobře. Rázný krok byste udělali v práci i ve vztahu. Není tedy důvod tolerovat to u banky, která má ke všemu pod palcem vaše peníze. Máte právo na ty nejlepší dostupné služby, na jejich bezplatné využití, na nonstop zákaznický servis a individuální přístup, na finanční produkty, které jsou vám šité na míru a zároveň nesníží životní standard. To všechno a mnohé jiné by měla banka splňovat. Je to služba pro lidi, ne nadřazený orgán, který musíte bezhlavě následovat.