Zoot upsal celou emisi za jeden měsíc!

Dnes se dá podnikat skutečně ve všem. Pokud je vám blízká gastronomie, rozjeďte si svou vlastní restauraci nebo kavárnu, pokud je vám blízké oblečení, proč si nerozjet svou vlastní značku oblečení? Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv byznys, jednou za čas budete potřebovat peníze, proto se rozhodnete vstoupit na kapitálový trh a rozhodnete se prodat dluhopisy. Peníze, které vám dluhopisy vynesou, pak použijete na rozkvět vaší společnosti a investorům pak lehce splatíte jejich závazky. Přesně tak to udělala i známá značka oblečení ZOOT.

Značku oblečení ZOOT jistě znáte. Jedná se o poměrně známou značku, která je dneska tím největším českým retailovým e-shopem s módou. Znáte ho možná hlavně díky svým specifickým tričkám, k nimž se řadí i vínově červené tričko „Nejsu Pražák“.

No a právě tato firma se rozhodla upsat dluhopisy, které nebyly zrovna v malých částkách.

Za kolik se rozhodla upsat dluhopisy?

Podle našich informací se jedná o 150 miliard korun – to je právě výše dluhopisů, které firma upsala za jeden jediný měsíc. Jedná se o čtyřleté dluhopisy, které by měly podle všeho vynést investorům zhruba šest a půl procenta ročně, což je poměrně hodně!

Není se čemu divit, že poptávka po těchto dluhopisech převýšila nabídku – vždyť šest a půl procenta ročně? To je vážně skvělé!

ZOOT tento krok dlouho zvažoval

Není však tajemstvím, že tento krok byl společností ZOOT dlouho zvažován. Nakonec se však vedení firmy rozhodlo k tomuto kroku. K rozhodnutí dopomohla hlavně skvělý ekonomika, která neustále roste, taky zájem investorů a hlavně i příznivá situace na kapitálovém trhu.

Mnoho lidí si však myslí, že se jednalo o vůbec první emisi této firmy, ovšem to je lež. Ani zdaleka se nejednalo o první emisi této firmy, už v roce 2016 nabídla společnost ZOOT investorům dluhopisy za zhruba osmdesát milionů korun, a to hlavně kvůli tomu, aby se přesvědčila o zájmu investorů.